Torsdags tänk.

Varför är det så att när en del människor tycker dom ska ge en råd, att dom dom talar till dig som om dom visste mycket bättre om allting? som om dom var placerade högre i näringskedjan eller var mer värda?
Jag stänger av väldigt ofta när folk försöker förklaraför mig hur mitt liv fungerar. Vad vet dom...
Alla kämpar vi mot vårt eget ego och vår egen vardag.. alla är vi i kampen och livet. Alla är vi krigare.
Förstår inte varför en del låter sitt ego tala när dom försöker hjälpa bara.


Så ännu en vecka börjar segla mot sitt slut. Orkan varningen har slagit till 2 gånger men falskt alarm. Änglarna styrde den undan om än med en del svårigheter.
Sköra vingar i vinden.


Har rensat ett par gånger till denna vecka. 4 nya namn som försvunnit, en del känns sorgligt.. en del är fan på tiden.


På jobbet fick jag som uppgift att sätta upp julbelysning och resa en gran samt klä in den i lampor.. ödets ironi är det inte?
Jag skrattade nästan halvt ihjäl mig under hela uppgiften.. denna fula plastgran skulle alltså vara den stammens totem under deras konsument fyllda träd mördar religion... Nästan så jag faktiskt gjorde uppgiften med en viss stolthet..  Så åker ni förbi en lysande plastgran som inte ser helt rätt ut och nästan verkar peka finger åt er.. då vet ni vem som satt upp den.


Snö fyllda skogar är nåt jag längtar efter. Det är vackert. men idag i frostens bitande och vägens hala märkte jag att frost fyllda grenar och sena höstgömmare är otroligt vackra dom med. Tycker nån kan komma på ett sätt att kunna bära frost som smycken, utan att man behöver frysa såklart.. men jävlar va snyggt det skulle vara med frostade händer...
Blir man lite mer kall kanske det kommer naturligt?


Stort grattis till A för hennes praktikplats... du förtjänar den och kommer göra succé, I know it.


Jag undrar jag... eftersom vi faktiskt har ett par såna där konstnärer i denna stad som gör saker utomhus, i city etc. typ såna som stickar saker runt skyltar elelr slänger upp galna affischer.. hur mycket sånt kan man göra utan att åka fast? alltså var går gränsen för stötande material?
Jag har ett par ideer om lite stads "konst".. det inkluderar en rödklädd skäggig docka, ett rep med nån sorts knop på och en skylt med texten "Köp en Lögn" på. Kan nog bli en hit...


Jag ser ut som Neo i the matrix idag.. vill ha lite av hans flashiga akrobatik tricks bara... I am the One... at least second..
Fine.
I am the None.




Kommentarer
Postat av: A

Tack Alex! =)

2009-12-04 @ 02:14:09

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0