I mean no harm.

Det är inte så svårt egentligen. Jag menar inget illa med min avsky för julen.. Den väcker för mycket tankar och minnen av saker som inte finns och saker som försvunnit. Den gör mig inte deppig eller arg.. inte bitter eller sur heller. Den lär mig det viktiga i hur saker borde vara och vad man borde arbeta för att se till att det händer andra.
Så när jag säger att denna dag bara ska vara en vanlig dag i mitt liv försöker jag inte pissa på er julgran.. för att jag ska kunna fungera och inte drunkna i minnen och faktum som kan vara tunga att släpa omkring på är det bättre för mig att bara se förbi denna dag.. leta lite kraft i viktigare saker än symboler för nåt som i mitt liv inte existerar mycket.

Så snälla missförstå mig inte... Har bara mitt sätt att hantera sånt här, och ni vet alla hur envis jag kan vara.

Glad julgran på er. Ta hand om er.


Vi kan fira midsommar istället.



Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0