tanke droppar

en grå dag. grönt och grått går väl ihop dock. la mig en stund på en filt på uteplatsen, och mina kära bohemian roses lyste vackert mot allt det gråa... fortfarande hög på min socker dos kan jag inte annat än le just nu i alla fall.
gav mig iväg upp till macken för en påfyllning av burn och ciggaretter, cant live without it. väl där var såklart den vanliga personalen där, dom känner mig rätt väl. killen som alltid betalar med kort som man måste slå in manuellt eftersom han på snart 2 år inte bytt ut det. samma gamla skämt om hur jag snart boooorde byta kort. När jag stegade ut låg där en motor guide till alla service stationer och rastplatser etc i sverige/stockholm. av nån anledning fick jag för mig att bläddra igenom den. Där stod med stora bokstäver på första sidan:
Resan är själva målet.
kunde inte annat än le över att en liten broschyr om rastplatser dolde såna vardags sanningar. Traskade med fortfarande blöta sneakers från nattens äventyr hemåt, men kände att hur mysig en dag med öppen balkong dörr med regn stereo ljus och rökelse kan vara så ville jag ha nåt lite mer... utomhusigt. vandrade ner mot skogen som jag alltid gör när jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen med alla tankar. kom inte ens halvvägs när jag såg en av bänkarna som ligger sådär konstigt till som alla bänkar i förorten verkar göra. som om stadsplanerarna blundat och pekat på en karta och sagt bänk där där och där. hur som helst så var denna bänk totalt torr även fast det regnat regnat och regnat lite till hela natten. kände det lite som ett tecken på att just denna bänk var en bra liten rastplats för tankar, 2 cigg och min kära svarta burk full av koffein och socker.
satt där och njöt av hur tyst allt var. rätt speciellt med regniga sommardagar. det är som om folk på bara ett par veckor blir så bortskämda med sol att dom skyr regnet som pesten. inte en människa var i sikte. började låta tankegången få snurra och försökte lyssna vad det var som försigick därinne.
Resan är själva målet...
Precis som drömmar man jagar då alltså? frågade jag alla röster därinne. om man jagar sina drömmar, försöker med alla medel uppfylla dom, är det då vägen till att få den drömmen uppfylld som egentligen är drömmen?
Snurriga lilla alex.. det där vet du redan svaret på. fnissade nåt därinne.
kanske jag gör tänkte jag tillbaka, men det som motstrider det är ju att om, mot alla odds ens högsta dröm slår in, vad blir det då av vägen som då egentligen varit drömmen hela tiden?
rösten suckade och skakade på huvudet åt mig.
Alex alex...

Det är Livet.



Kommentarer
Postat av: sugar sugar

aah, den där layouten körde jag också med förut. sicka skogstomtar vi är...

2009-07-09 @ 18:07:02

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0