Natt fiffel

ingen john blund ikväll. bestämde mig att ta vara på den vakna tiden, så nu 3 tvättar, 1 disk och 4 sop påsar senare sitter jag här och försöker komma på mer driftiga projekt att spendera tiden på. det driftiga projektet slutade med ännu en film, mer te och en varm macka. ska till skärgården imorgon och stannar nog i alla fall till fredag möjligen lördag. vi får se. har ett par böcker jag borde ta mig igenom så kanske ron för att komma igenom dom finns där.
om man vände på allting, att människor istället för dagtid jobbade nattetid och sov på dagen, skulle isåfall jag vara vaken under dagen? jag undrar om det är stillheten med natten och att jag gillar mörkret som håller mig uppe.
kan vara mitt sätt att glorifiera insomnian oxå... men den kommer försvinna. changes come....
vill ha ett par stora förändringar jag ska bråka mig till att dom slår in. funkar det inte att bråka sig till får jag väl be snällt. möjligtvis inte i den ordningen.

finns ett par drömmar kvar att följa.

         
        Take this kiss upon the brow!
          And, in parting from you now,
          Thus much let me avow-
          You are not wrong, who deem
          That my days have been a dream;
          Yet if hope has flown away
          In a night, or in a day,
          In a vision, or in none,
          Is it therefore the less gone?
          All that we see or seem
          Is but a dream within a dream.

          I stand amid the roar
          Of a surf-tormented shore,
          And I hold within my hand
          Grains of the golden sand-
          How few! yet how they creep
          Through my fingers to the deep,
          While I weep- while I weep!
          O God! can I not grasp
          Them with a tighter clasp?
          O God! can I not save
          One from the pitiless wave?
          Is all that we see or seem
          But a dream within a dream?

Edgar Allan Poe





Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0