Sunday bloody sunday.

söndag!
Länge sen en söndag faktiskt kändes som en söndag. att helgen faktiskt är slut och måndagen väntar med start på en helt ny vecka. lite som att ha byggt en damm och slår in sista spiken innan skyfallet kommer, ska den hålla för den första vågen?
 "söndag"
apropå nåt helt annat har dom där förvirrade stadsplanerarna varit framme igen. av någon outgrundlig anledning har nu hela vägen från mig genom tunnlarna ner mot stationen fått en bänk var 30 meter eller så. ännu lustigare är att varje bänk är avspärrad med stor röd varnings tejp. lite som att "här har ni bänkarna, men ge fan i att sitta på dom". varför vill dom sätta bänkar längs ett promenad stråk sådär? vägen är varken lång nog att behöva sätta sig och vila, och det är inte direkt så pass naturskönt just där att man bara vill sätta sig och le en stund. jag förstår verkligen inte alla dessa bänkar som dyker upp som svampar.
söndag.
när jag var liten älskade jag söndagar. tidigt på morgonen var det ett program som hette sköna söndag eller nåt sånt. dom visade dundermusen vilket var det bästa jag visste. slutade alltid med en följetong till nästa söndag och jag bänkade mig där för att inte missa äventyren. han var bra ball den där musen.
söndag...
tror hjärnan min står rätt still idag. som om veckan som gått bearbetas och kroppen förbereder sig för nästa vecka. förbereder sig för imorgon.


söndag?
tisdagar i oktober är nog värre.


Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0