Advent.

Saknar min söndag redan... var rätt rastlös och konstig idag dock. ingen film var riktigt roande och min glass var inte så kul den heller. Antar att nästa vecka redan spökar lite i mina tankar och att det tog över lite av vad jag satt dagen till att bli. Det är ok. Rastlös kanske.. men siktet inställt och fokusen på plats efter helgens äventyr. Dags att ta sig an december och dess slutkläm jag alltid avskyr. staden med sitt nedkladdande av tomte spya överallt går mig lite lätt på nerverna, men man får väl acceptera att det finns en del folk som gillar den här högtiden som är på väg.
Den stora frågan är hur fort jag går under jord detta år. julefrid... yea right.

Såg en sån där film idag. En sån där "fin" film. Börjar bli en jävla mjukis på gamla dar. Tyckte att det var så sorgligt och fint och blablabla underbart hur dom hade det och hur det blev.
Skyller på advent och julsångerna jag hör genom väggen från grannen. Den är elak den där jävla melodin, skulle man spela den baklänges kan jag lova att ett par budskap skulle poppa upp som skulle schocka alla tomtemålande julfirande stjärntindrande puckon som dyrkar en död gran och hänger kulor på den.






Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0