Gear check

Bissy bissy dag. Tror jag gått runt hela stan idag. Arbetskläder var inte det lättaste att hitta det är en sak som är säker. 2 affärer var inte öppna på lördagar, 1 sålde enbart kläder till företag (va fan...) så till slut begav sig en trött alex till söderfuckintälje. Men det visade sig vara ett smart drag.
  Vattentäta arbetskängor - V
  Slitstarka arbetsbyxor med 1 miljon fickor - V
  Varm mössa - V
  2 par handskar - V
  Underställ - V
  Extra skosnören - V
  Varma sockor - V
Måste säga att den här arbetslooken funkar på mig. Med rätt blick och såklart ett nitbälte på brallorna kan jag nog få stuk på det här. Måste ju sätta lite av sin egen prägel på utrustningen. Kändes faktiskt riktigt bra att komma hem efter 6 timmar irrandes runt och plocka fram mitt gamla ros kit för att se vad man kan mixa in och behöva på det här nya inte så rosiga arbetet. Knivar, sekatör, hockeytejp (måste va min favvo, dyker alltid upp ett användningsområde för det), bisalva för sargade fingar och händer, snöre, ficklampa (you never know...) och annat lite smått och gott har fått sitt hem i det oändliga nummer fickor desa brallor har.
Så på måndag smäller det. Kan jag bara hitta lite av mitt goda humör igen och kanske ett leende nånstans.. en liten känsla av att saker kanske blir bra nu och att livet kanske får leka.. en liten stund.. eller i alla fall smyga till gungställningen.. en liten stund.. bara lite.
Time will tell antar jag. hatar att hjärnan rycker på axlarna och hjärtat suckar ut ett "whatever" bara. Men det kommer.. hoppet finns, det måste vara värt nånting.

Ikväll har jag laddat med kyckling, ett par öl och film, förhoppninsvis kan det ta död på bistra miner och skapa ett par nya smilgropar.





Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0