ny grej.

Mystiskt värre. La mig att sova vid 22.00 idag, var tröttare än nånsin och kände hur skönt det skulle vara att krypa ner under nytvättade lakan musik i bakgrunden och en lätt rökelse doft i rummet. Somnade. Tungt.
Vaknade då för 5 minuter sen och kunde inte förr allt i världen somna om. Kändes som jag sovit en natt och gissade på att klockan kanske var 4-5.
kvart i fuckin 1??
Så 2 timmar och 45 minuter är alltså vad min kropp reagerar på som tillräckligt med sömn.
Förr var min insomnia så att jag antingen helt enkelt inte kunde falla i sömn eller hastigt uppvaknande efter nån timme eller två men med en känsla som en baksmälla i kroppen. Inte nånsin utvilad och klar med sömn för natten.
Antingen är mitt dygn för kort, eller så är det för långt.
Så vad i helvete gör man nu då? inte så att jag kan dammsuga, inte så att hjärnan är helt med i fokus och att böcker och te är vad jag kan ta mig till heller.
Får bli natt promenad så jag kan lösa vad som pågår igen med denna mystiska sömnrytm jag inte blir klok på.



Kommentarer
Postat av: Mir

Den må vara mystisk.. men så längde det är en "rytm".

2009-11-05 @ 19:36:55
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0