Inre höststädning

Att använda sina gåvor och sin energi på rätt sätt...
Att sträva efter det där positiva och hålla sin inre flamma brinnande...
Att våga reda ut sina knutar och jaga ut sina demoner...
Att finna tid att ge sig själv ro och förstå hur stort och viktigt just ens egen del i livet nu är...
Att våga förlåta sina egna misstag och lära sig av dom.

Var en stor dag igår. fick 3 timmar av insikt som på ett sätt la sig som en mantel av bly över axlarna, men egentligen bara för att jag lät den vara tung, behövde att den var tung, så jag inte tappade bort vad jag lärt mig direkt på väg hem.
Det är dags att jag hittar ett sätt att använda det jag fått med mig från alla år av kaos och mörker till något gott nu. Hitta var min energi och dom erfarenheter och gåvor jag faktiskt fått passar in i denna värld.
Försöker hårt bita fast i den positiva våg som inte bara sköljt över mig men lämnade mitt hår blött och hängande, se till att det inte torkar ut för fort.
Redan hittat var jag behöver börja bara i min egen vardag med detta också. små saker som hur man sover, hur man använder sin tid. Ett sundare liv ska jag försöka mig på. Demonerna där inne får antingen odla vita vingar eller försvinna nu.
Har satt en vimpel på söndagar totalt nu. Denna vimpel lyder Alex dag. Söndagar ska bli min dag av serenitet för resten av den tid jag har. Finns inte tiden skapar jag den och ser till att jag i alla fall tänker minst en gång på den dagen på vad jag gör, hur min vecka varit och vad jag kan göra för att förbättra eller ta hand om mig själv bättre.
Arbetet med mitt inre går framåt. "Feel it dont think it Alex"... dom orden hänger kvar och jag ska jobba för att få just det att fungera.
Jag vill. Jag ska försöka våga.
Jag Kan.





Kommentarer
Postat av: erica

du KAN precis ALLT alex. undantaget ska väl vara att vinna en diskussion med mig då ;)

2009-10-13 @ 20:57:09
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0