Nothing like the rain

Ah.. min måndag. sköna ljuva måndag blev det mest.
Erica hämtade upp mig vid halv tre sen blev det roadtrip ut till norrtälje där mor hennes bjöd på galet goda pajer och gott sällskap. Kan ju vara så att dom har världens sötaste (ja jag skrev sötaste, det e manligt) kattungar där.. och två hundar som inte låg sämre på gull listan. Ton av god energi, sällskap och mat hela kvällen. Taco paj gott folk.. Freakin awesome.
Totalt slut efter överdoserat mer mat än jag gjort på en vecka känns det som, känns skönt att helgen ligger bakom mig oxå.. jag är inte världens bästa på det där med att festa längre och jag ska nog följa den tankegången ett tag framöver.
Har ju fått en jobbinterjuv nu.. så saker är i rörelse.

Just tryin to stay positive..

The streets går på repeat med den låten i bakgrunden, men mest ligger min fokus på det otroliga regn som slår utanför. Sitter här igen som så många andra kvällar med en kopp te vid balkong dörren och njuter av reningen i allt som spolas bort.
Finns ju en poetisk känsla till det där.. regn, nystart etc.. om man bestämmer sig att precis nu, precis med dessa stora droppar vatten som drar över ska allt förändras.. undrar om man kan få det att hålla och slå in också.
Saker kunde få vara så... så enkla. knäpp med fingrarna och allt är tillbaka på noll och en ny vit duk har lagts fram att kladda färger på och denna gång ska saker få färg, inte bara svarta och gråa skuggor.

Simplicity my darling.. thats the key.

Även om det inte är så enkelt så ska man inte göra det svårt för sig själv heller. Försöka i alla fall.
Det är en ny vecka. Med nytt regn. Med nya saker i rörelse och nya upplevelser. Kan jag bara få till lite av ett nytt tänk så är jag rätt nöjd sen.
En ny chans. 



Kommentarer
Postat av: erica

smygaren höll på att kola vippen igårkväll, fastnade med huvudet mellan några bordsben. it's a sign... ;)

2009-09-29 @ 06:40:37
URL: http://icatrasan.blogg.se/
Postat av: erica

and stay positive - that's the key.

full fart mot torsdag, kommer att gå galant!

2009-09-29 @ 10:45:55
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0