I can feel the distance

Magisk musik. Alla dessa toner blandat med mänskliga rösters melodier. Hur den kan ta en iväg runt hela världen, genom ett liv, penetrera varenda tanke och väcka känslor. 
Sitter med en gigantisk skål Alex special pasta vid balkong dörren och smakar på luften utanför efter varje tugga med en liten gnutta för mycket chili i. Jag sitter här för att så fort tanken får kraft från dom låtarna spellistan valde, så fort vissa av dom låtarna sätter känslor i gungning, så fort det händer letar min blick ut efter månen och luften. Sökandes efter svar, sökandes efter var sanningen gömmer sig och greppar dimpölar av minnen från himlen. Melankoli kanske man kan kalla den sinnestämning jag hamnar i. Saknad är en annan. Just denna konstruktion av lugnt piano och klagande röst ger mig en känsla av saknad. Inte en person i specifikt utan alla dom jag saknar.. alla dom jag har saknat och känslan av hur många jag kanske kommer fortsätta eller börja sakna. Tro inte nu att detta är något negativt. Aldrig. Detta är en del av vad kärlek gör hos en människa. Kärlek är vackert, skrämmande, smärtsamt.... Underbart.
Att sakna någon... att känna hur något inuti ropar och behöver denna person är verkligen tecknet på det.


Kärleken.




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0