Jo vinterdäck ska ju va bra...

Men alla verkar inte veta det. Gled hem nu på lunchen, kommer till sollentunavägens fina lilla övergångsställe. Bil i snabb fart kommer glidande. Tittar mot föraren och får en nick som jag tar att det som att hon kan stanna och jag gå över.. som det ska vara eftersom vi gående folk har företräde.
Men nej då.
Antingen funkade inte kvinnans bromsar, eller så var inte vinterdäcken på, eller så var det så pass halt att båda fanns utan att fungera.
Eller så ville hon bara köra på mig.
För en sekund senare sladdade bilen rätt in i mig och jag får kasta mig upp på hennes motorhuv. Inte hårt eller fort, men tillräckligt för att jag ska glida upp på den och ramla ner på andra sidan.
Hon var ute rätt fort och hade ungefär 1000 ursäkter och löften om att köra mig till sjukhus. Som tur var så har man katt gener eller nåt, för inte mer än en öm bak fick jag av det.
Halt på vägarna ni bilister.. låt fan inte folk passera och nicka åt dom att göra så om ni inte vet hur man bromsar.

Man får ju kanske tacka sig själv för att man alltid är på lite högspänn, annars kanske man hade legat under hennes lilla opel och varit jävligt platt.



Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0