Utveckling

Önskar jag kunde möta mig själv för ett år sen. Önskar jag kunde berätta för mig själv att saker skulle lyfta och förändras rätt drastiskt på bara det året. Skulle vilja berätta om dom underbara vänner jag nu har i mitt liv, om dom saker jag skulle vara med om och sträva efter när väl tanken gått rätt. Om dom dörrar jag lyckats gå igenom och lämna olåsta för dom inte behöver tänkas på längre. Skulle vilja klappa mig själv på axeln och förklara att saker kommer bli bra, kommer bli precis så som jag ville dom skulle bli.
Mitt jag för ett år sen.. så mycket vilja och tankar. Frustrerad och tankspridd. Jag är honom fortfarande, lika mycket vilja och tankar, lika tankspridd.. men frustrationen har bytts mot ett lugn. Saker löser sig.
Livet är tufft, men har du energi nog orkar du ta dig över dom hinder som står i din väg. Det handlar inte ens om förändring längre. Jag vill inte förändra något just nu. Allt handlar bara om utveckling. Att utveckla det jag har till ännu mer. Utveckla min kreativa sida. Utveckla mitt sätt att tänka. Utveckla mitt sätt att leva...
Changes come... Och dom kom.

Det goda i livet kan vara så lätt att missa. Det är som en klarblå himmel med skinande sol, ett litet problem kan vara det där enda lilla molnet som för ett par sekunder täcker solen, men ändå märks skuggan över hela din omgivning. Handlar bara om att titta upp och förstå att molnet kommer passera lika fort som det kom. Att se och förstå att det är det enda molnet på din himmel och allt annat blått där uppe är det som egentligen säger vilken vacker dag det är. Handlar bara om att inte låta dom där sekunderna av skugga mörka resten av din dag, ditt år, ditt liv. Problem kommer aldrig sluta dyka upp. Ej heller dilemman eller svårigheter. Allt i slutändan handlar om hur du vill tackla dom. Låt det regna. Låt blixtar slå och låt kyla komma. Glöm bara inte att alla dessa känslor kommer från samma punkt som allt bra kommer ifrån. Och kan blixtarna slå.. då kan solen skina.

Om 2 veckor, bara 2 veckor har jag äntligen tagit mig förbi det sista hindret som en gång sattes i mina tankar. Känns overkligt.


Jag vann.







Kommentarer
Postat av: yen

<3

2010-07-03 @ 12:24:24
URL: http://vanillayen.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0