Guldkorn

Jag har en massa ställen jag etablerat mig i. Har mina vattenhål i stan, har min silversmed, min musikkontakt, min klädaffär.. alla dessa ställen där jag gått tillräckligt för att kunna få en liten inblick före andra vad som är nytt och även en del saker som läggs undan åt mig innan dom hamnar ute i affärena.
Har mina favorit bartenders runt city där dom vet vad jag dricker och alttid hälsar mig varmt välkommen. Så har jag då även min egna lilla mack. Det är verkligen där det märks att jag drar mig till samma ställen för att handla väldigt ofta. Dom vet vad jag röker, dricker, äter när tungan vill ha söta saker.
Idag var verkligen ingen skillnad.. bara ännu mer kärlek. Kliver in runt 12, plockar min burn från läskkylen, plockar en gigantisk kanelbulle och drar mig till disken. Hjärtliga hälsningar och lite småprat. Sen helt plötsligt fick man gå bakom disk, blir inledd till deras lunchutrymme och får ett fat hemlagad kycklingröra med ris. Så där sitter man bjuds på mat dricker sin energidricka som om man var på besök hemma hos någon... Detta gör mig alltid så full av skratt många gånger. Har haft folk som ringt mig när jag stått på baksidan och rökt med personalen eller suttit och druckit kaffe i lunchutrymmet och när jag svarar att jag ringer tillbaka trax, ska bara röka klart med min mackpersonal blir alltid reaktionen att jag är så knäpp. Kanske är det så.. men jag trivs med det. Underbara folk som finns på alla mina etablerade ställen, särskilt min kära mack.
Så här står man nu, sandpapprar elementet så det kan målas om, mätt och nöjd med en mage full av kycklinggyta.

Life is good. Alla dessa små guldkorn man ler av kan göra en hel dag regnbågsfärgad även när det är lika grått som blött ute.




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0