kom sol kom värme

Vilken dag! Så fort solen tittar fram blir jag som ett barn antagligen blir på julafton. Fuckin love it. Till och med snön är ok när solen får den att gnistra och det är som om varje håll du tittar åt är en bild från ett vykort. Tror jag skulle uppskatta snö nästan om det var sol så gott som varje dag.
I morse lekte jag snickare igen, finns nu högst ett lass kvar av sånt som ska väck sen är det egentligen bara att möblera och fixa kvar här, vilket är fan så skoj.
Efter den lilla lekstunden bestämde jag mig för en 4 timmars powernap, ska ju trots allt jobba ikväll och 10 timmar krog är lite lättare när man har en gnutta sömn i kroppen.
Gårdagen avslutades så sjukt nice.. ville verkligen inte gå hem, men efter slagits med tanken vad som händer om jag inte får sova ordentligt blev det ändå rätt vettig tid på hemgången. Fått ett nytt smultronställe på min lista över stockholms alla bra vattenhål.
Det som göms i snö dyker upp i tö eller hur det går verkar stämma in på renoveringar oxå. Tömde ett av mina 2 förråd igår och se där, ett helt liv jag glömt jag levt av saker. Skumt det där.. Inte sett eller gått igenom dom sakerna på nästan 9 år och aldrig saknat dom, men när man för ett par minuter innan dom läggs i högen för konteinern tittar igenom helheten blev det lite sorgset ett tag. Valde att tänka så lite så möjligt på det och med sträng diciplin kasta kasta och kasta lite till.



Var är du? Hittar dig inte... Som om vår tråd faktiskt är helt avklippt nu. Det känns. Jag saknar dig.



På måndag börjar det sunda livet förresten. För första gången nånsin ska jag göra ett helhjärtat försök att sluta röka. Inte helt nöjd med mitt flås just nu, så resten av april kommer enbart tillägnas allt som är sunt och bra för min kära åldrande kropp. Är jag vresig och lite småbitter och kanske inte lika hoppig när vi kanske ses beror det på det.
Det är en stor utmaning detta... wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Mir

Band..trådar.. förtvinar ibland, elelr blir avkapade av någon sida elelr av något utomstende, ibland... förvilals det bara undan...ibland.

2010-03-28 @ 19:09:36
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0