lite tokig lite lat.

Alltså ibland är man antingen bara lat eller så strejkar hjärnan på ett sätt som irriterar mig nåt otroligt. Oavsett om jag inte hållt på med annat på min lediga tid än att fixa och trixa till allt som ska göras i och med renoveringen så känns det denna morgon som det aldrig tar slut. Så med den rätt negativa tanken i skallen får jag inget gjort. Stirrar på min 6 ggr sorterade klädhög, vandrar till min klädkammare och lyfter inte ett plagg, bara går, suckar och försöker hitta nåt roligare att göra. Jävla undvikande beteende jag har för mig helt klart.
Igår var raka motsatsen dock. Lyckades täta alla dörrar och dom fönster som behövdes, samt tvätta alla fönster i lägenheten vilket ändå är 8 stycken. Men idag blev det totalt raka motsatsen, inte fått nåt gjort alls. Tror och hoppas på att 2 burn en gigantisk smörgås och en dusch ska fixa latheten.
Egentligen handlar det nog bara om en sorts ivrighet att få saker klara, jag vill göra allt samtidigt och se resultatet fort fort men saker sker inte med en fingerknäppning och det sätter en frustration som mynnar ut i att inget blir gjort alls istället. Så med den lilla insikten i mitt beteende ska jag göra det enkelt för mig själv och endast i dag bara fokusera på att sovrummet ska bli färdigt. inget annat. punkt.
Inre strider om lyxproblem är rätt komiska hur som helst.. kanske man ger intrycket av komplett galenskap när man vandrar fram och tillbaka och mumlar för sig själv, men min värld är rätt färggrann och underbar lika många gånger som den stormar till och blåser upp.
Och det är livskvalite hur man än formulerar det.

Viva galenskapen...



Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0