Mittiveckantänk

Förändring. Svåra saker det där. Att gå in i en ny rutin och nytt tänk, att försöka trigga igång något man inte riktigt minns hur det fungerade. jag har ju alltid velat vara lite som en kameleont i det där. kunna förändra min tillvaro efter vad som krävs och måste göras.
Det har gått lång tid nu dock. vant mig in på ett spår jag inte velat vara i från början, men lärt mig acceptera, och det gör mig förbannad. Hittar inte riktigt avtryckaren till att kicka igång något annat. Självklart lika envis som vanligt har jag gett mig fan på det.. gett mig fan på förändring och gett mig fan på att nå dit jag vill..
Jag ber ju inte om mycket.

Varför är det så svårt med vissa människor? Jag får inte fram vad jag skulle vilja ha sagt, ibland till och med dyker det upp spärrar av att bara vara i samma rum eller plats som dom.

Jag är rak.. men med vissa saker vill jag inte vara accepterande längre. Trött på att höra mig säga att det är ok.
Man måste väl antagligen forma sig lite efter situation och vara just en jävla kameleont i det där.. är ju min specialite.. men har jag vunnit något på det? Om jag skulle skippa ett trevligt artigt sätt att möta vissa saker på, skulle det göra mitt liv och min tillvaro bättre även om andra inte skulle komma lika lindrigt undan?

Förändring... Svåra saker det där.

Hur egoistisk kan man vara innan man blir en egoist?








I'd rather you hate me for everything I am
Than have you love me for something that I can't


Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0