Sporadiska tankar och händelser en lördag

Effektiv dag. Mister Allan York aka TC aka Allan aka Tommy pimpade min dator. Dags att bli lika effektiv som nu datorn är. Först ska jag förstå den också. Man trycker på on... sen typ mellanslag... uhm. var fan e on?



Jupp. datorer. Kul grejjer. roliga mackapärer. Grekiska är ett kul språk. Låter coolt å sånt. Jag förstår inte grekiska. Inte datorer heller. Ill be damned om jag inte ska lära mig det på nåt sätt dock. Effektiv och allvetande. Jupp.
snart så.


På en annan sida av fronten är nu kriget igång. Sitter en ihärdig liten sniper som skjuter paintball kulor i skallen på mig varje gång jag försöker resa mig bara för att visa att det inte är någon ide att försöka resa sig. Headshot, killshot, blam blam your dead.


I verkligheten verkar världen fårr fnatt på svininfluensa. Viruset mördar, tar du vaccin mot det blir du förlamad eller dör av det istället. Är jag den enda som inte ens oroar mig?


The only guarantee in life.. is a life worth dying for


I fantasin har jag nu nya mål att komplicera och analysera. Redan fixat en karriär där och ska snart köpa en båt. Sen ska jag livnära mig som pärldykare och sitta med en dator någonstans på oceanen och dra in feta pengar på att göra lite jobb när fisken inte nappar.


Familj? ja tack. Familj? äh skit samma.



Jävla flashbacks ibland. Verkar som hjärtats dödgrävare inte grävt ner saker tillräckligt bra. Dom kravlar sig ut och springer runt på mina tankars gator helt fritt. Bitandes och gnagandes på förnuftets valda män och lugnets vackraste kvinnor.
Verkar som det är dags att ladda hagelbössan med stora bltar glömska och skjuta skallen av dom.



"Alex, du vet att man inte behöver reagera på allt va? du vet att du kan låta saker bara passera även fast dom lockar dig att agera på dom?"   Förlåt vännen men nej. Mycket nytt kan jag säkerligen lära mig. Men att låta sådant bara hända? inte en jävla chans.



Banan.. on a stick. Pizza?? on a stick. ätit hela kostcirkeln on a stick idag.




Skulle till min kära mack och handla mig saker som får systemet at tsätta igång och tankarna att fungera så jag kan lära mig nya saker. på väg upp möter jag en grupp på 6-7 knattar. En av dom var riktigt macho och tyckte han inte skulle flytta sig när passerade. Jag flyttade på honom med ett artigt "flytta dig är du snäll". Det gillade han inte. Då kom den roligaste kommentaren av hans polare.... "ge upp mattias, ser du inte att han e en biker?? såna vill vi inte slåss med".
Jag måste vara den enda bikern på denna jord som inte ens äger en motorcykel eller ens ett körkort. Men men. Jag e biker jag.. HÅLL UNDAN!!




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0