jag vs hjärnan

 - Om man räknar ihop dom timmar jag lagt ner på att fixa den här spellistan hjärna, då jävlar hade man haft ett halvt liv.
Hjärna:
 - så varför raderar du din mp3 en gång i månaden för att sen sätta in i princip samma låtar en gång till?
 - tyst nu. det blir ju alltid en bättre lista fattar du väl.. å bra musik det kan man inte leva utan.
 - du känner inte att det finns mer viktiga saker att ta itu med istället för att återigen sitta å ladda musik och lägga, igen, i princip samma låtar i spellistan igen?
 - jag har väl inget viktigt för mig? har jag glömt nåt? jag glömmer alltid nåt.. hm, spisen är av...
 - inte så jag menade. du vet, viktiga saker. kanske ringa dom där samtalen du borde?
 - trodde du var hjärna, inte mitt dåliga samvete. sluta var så vettig nu och hjälp mig bestämma om dom här nya låtarna är bra och värdiga nog att få vara i min mp3.
 - har numret här åt dig. 073...
 - ssshhh!!! nu måste jag börja om här, var låten bra nog eller inte??
 - om jag tar fram telefonen åt dig och slår numret då har du inget val eller hur?
 - vadå? vem ska du ringa? be om åsikt på annat håll om låten är bra?
 - ..........
 - punkt punkt punkta inte mig du. jag vet allt vad du tänker. men vet du, idag bryr jag mig inte, söndag ju.. fan vilodag i minst 17 olika religioner säkert.
 - så du är religiös nu?
 - vafan...
 - fan? satanister vilar på söndagar dom med?
 - sluta vara så jävla kvick nu, kan du antingen vara tyst eller hjälpa mig välja låt?
 - om jag är tyst och låter dig vara, vem ska då bestämma låtar åt dig? ditt dåliga samvete?
 - ......
 - tänkte väl det.

Sjukt svårt att vara legalt lat en söndag när man har så mycket som borde fixas.
bara 2 skivor till... sen ska jag. Ska.


kanske.




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0