Repris

Herr insomnia kom tillbaka. sov igårnatt 3 timmar, vaknade med ett ryck och omöjlighet till att somna om. samma sak nu, la mig vid midnatt och väcks av hjärnspöken klockan 2. bleeh... 
Kan ha nåt att göra med en film jag såg, yatzy, norsk film som kom åt mig hårt. väckte mycket tankar den.
Det är lite rörigt där inne i skallen måste jag säga. Ena dagen tycker jag att jag lagt ihop pusslet fint och vet exakt vilken nästa bit är att lägga, nästa dag finns inga hörnbitar kvar och jag försöker febrilt såga till dom att passa ändå.
Rörigt var ordet.
Ska iväg i nästa vecka ett tag. Ska pröva om det funkar att rensa skallen så. Åka till centralen, kolla var första bästa så långt bort som möjligt tåg åker och bara försvinna dit och fortsätta resa tills hjärnan är klar med tankarna. Jag gjorde ofta så när jag var lite yngre och kände mig kvävd av stan och tankar. Oftast tog det ett dygn eller två så var saker i fokus igen och det var skönt att åka hem. Var den det inte fortsätter man bara framåt, fortsätter resan tills hjärnan hittat ett tecken eller en tanke på hur den ska ställa saker i ordning därinne. Ibland måste man försvinna lite tror jag. Få gå under jord utan att kunna bli nådd och samla kraft där.
Dags att överdosera ört te med honung och försvinna in i nån mer lättsmält rulle och hoppas sömnen hittar hem hit igen.

Jag har ju faktiskt så mycket vackert att drömma om.




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0