Serenity

Aldrig lätt att släppa taget om saker man mår bra av eller vant sig att ha vid sin sida.. men ibland kräver situationen så. Ibland finns det ingen mening med att hålla fast vid något man riskerar ha sönder eller förstöra totalt om man inte går vidare.
Det var med den tanken jag somnade in i den längsta och mest utvilade natt jag haft på säkert 3 månader. 7 timmar sömn med lugn i drömmarna. Inga spöken eller demoner, inga tecken eller besök heller. frid och ljus alla timmar igenom.
Jag vaknade utvilad och satt i nästan 2 timmar på uteplatsen med en bra bok och nybakade frallor och te. Jag tror jag behöver sträcka på mig igen. hålla huvudet högre än nånsin och sluta lägga energi på sånt som bara gräver ner mitt solsken och sprätter jord på himlen.
Jag vet att både drömmar, tankar minnen och funderingar kommer komma tillbaka, men jag har en stark mur redo att möta det. Den behövs där ett tag, tillåter den blockera en del av allt som rör sig inom mig tills fokusen är tillbaka på topp och jag helt och hållet förstår vad som faktiskt händer och var jag är på väg.

Idag gav jag mig iväg till skärgården och mor min. Hon har det bra vackert där ute. Köpte fika och satt vid havet en stund, finns det nåt som är så skönt som att stirra sig blind ut över vågorna och bara lyssna? en stund var vardagsmagin så hög att jag bara fånlog åt det hela.. tankar flög tillbaka om mitt rop om serenitet och ro... och där satt jag vid havet och hade precis ett sådant ögonblick. alltid varit så... behöver jag lugn söker jag mig till vatten. ironiskt att varje gång jag behöver lugn glömmer jag bort att det fungerar dock.

ikväll blir det fin middag för me myself and I. slängde mig förbi willys på hemvägen från skärgården och tokhandlade för en hel månad. Minst. Ska fira nattens ro och dagens lugn med att försöka mig på en rond 2 denna natt.
Ljus och värme vänner, skickar er energi idag när den finns i överflöd.



Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0