Balansgångar.

Our actions in life define who we are...

Uppoffringar.
Uppoffringar, betänkda handlingar, samvete och förstånd. Ibland blir jag så sjukt trött på att bära en karma vimpel med mig var jag än går. Ibland skulle jag bara vilja säga "fuck it" och bara följa vad min första impuls säger åt mig och inte bry mig om varken efterföljder eller omgivningens intryck av mina handlingar. Men varje situation där det faktiskt krävs en tanke går likadant.
tänka tänkt tänker...
Så hissar samvetet karmans stolta flagga och hjärnans logik får gå före hjärtats klagan.

Förstånd är en förbannelse.

Börjar inse varför jag ibland hamnar i rockstar mode när alla klara dagar utan regnbågar och moln i sinnet kantas av detta eviga klara tänkande över vad som är bäst och borde göras. Självklart inser jag ju samtidigt att det är så det måste bli, så det måste vara när dom situationerna kommer. Förståndet bombar hela impulsen till annat med 400 kilos kartonger fyllda med den rätta vägen.
Sånt här får mig verkligen att undra många gånger. är jag så försiktig med dessa felaktiga handlingar att jag missar något? är det därför jag närmar mig varje ny människa med en sköld av varsamhet och målar den i social förmåga för att hitta felen innan jag faller? aldrig tvekat på mina impulser i något som bara innefattar mig själv dock.
åka dit, göra det, försvinna nu, tänka sen.
Är det för att jag i tidigare livsepoker varit tvärtom? för att jag enbart i kamp för egen överlevnad inte badade i karmans kalla vatten utan helt och hållet steg in i den eld jag tänt djupt i mig själv?
kanske om man ska jämföra detta med livsbalans, är det så att jag levt så yin måste leva yang, alfa omega.
svart vitt....
Ge mig en gråzon att vila i dessa dagar när alla dessa tankar om sånt här strömmar upp och tidvattnet dränker hela omgivningen för mig. allt jag ser är hur ytan i detta hav av tankar sakta stiger mig åt huvudet. Ge mig min egen ö av serenitet när fastlandet blivit överbefolkat av funderingar.


Allt kommer bli ok allt kommer lösa sig, allt kommer bli ok allt kommer lösa sig, allt kommer bli ok allt kommer lösa sig.




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0