old school days and new school ways

Satt igår söndag med en gammal vän och åt middag och la bilder till gamla minnesluckor och partyn vi gått igenom. Vilka tider det varit, hej å hå. Slogs hårt av hur mycket roligt man hunnit med och många galna människor jag stött på. Fann mig själv i en annan tanke efter det där oxå, lite grann med hur man ser sig själv och var man är i nuläget. Jag kände mig tillfreds och glad över exakt var jag står just nu. "helt otroligt" säger hjärnan min när sådana tankar faller på plats. Men det var en otroligt skön tanke. Oavsett hur kul jag såg ut att ha på alla dessa bilder och hur mycket massor jag saknar en del människor jag idag inte har kontakt med eller som gått en annan väg i livet och försvunnit ur mitt synfält, så känner jag att jag trivs där jag står idag.
 En vis vän sa till mig en gång i tiden att han såg till att alltid vara lite hungrig, aldrig sätta sig i en situation där han var helt nöjd med allt. detta för att han alltid skulle vara i ett läge där han ville ha mer och aldrig slutade sträva framåt. Jag tyckte och tycker nog att den inställningen är både bra och dålig i nuläget. att hamna i en situation där allt är ordnat och man är så nöjd med allt att man bara stannar känns som om man glömmer bort hur mycket som finns kvar och hamnar i en riskzon att bli utråkad och bara låta allt gå sin gång och bara ser på. samtidigt så känner jag att finna den där nöjda sköna känslan är helt fantastiskt. att kunna vandra hem med en kasse mat en måndag och le över att man kommer laga nåt gott till sig själv och bli alldeles lycklig över hur grön och grann ens trädgård är och hur bra man mår av att ha den där. Vardagsmagi.
tror tricket är att skatta sig lycklig över precis det man har var man än är och se till att njuta när något gott existerar i ens liv, och att inte glömma se ljuset även när allt bara ligger som tung mörk dimma omkring en. men samtidigt aldrig glömma att se sig omkring och våga följa nya vägar och våga chansa. i slutändan står det ju verkligen bara i ens eget val om man vill se det man missat och sumpat eller det man vunnit och lärt sig. Jag gillar att vinna och nya saker försöker jag lära mig varje dag.
så hungrig... det kommer jag alltid vara, med ett stort leende på läpparna.


Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0