alla tillsammans... i kör.

drömmar.. vad ska man säga om dom... fantastiska saker vissa dagar, helvetesgap andra nätter.
Jag hade en helt fantastisk dröm som jag undrar skvallrar om hur jävla rubbad man är eller bara ville ge mig ett gott sovande skratt, för skratta har jag gjort hela morgonen åt det här.
Så efter scen skiftande mystiska scener om folk som av någon anledning körde på varandra med cyklar och jag febrilt sprang omkring och försökte få dom att gå istället, ville en kvinna i drömmen visa något. hon öppnade ett fönster ovanför en ytterdörr, ett sånt där uppfällbart fönster som vinklar hela rutan snett utåt. hon klättrar in och ber mig följa med. självklart följer jag med, klättrar in och vi smyger omkring därinne. väl på insidan ser jag mig omkring. till vänster om mig är det en trappa som går uppåt och på höger sida ett litet vardagsrum med på tok för mycket möbler i. jag sätter mig i dörröppningen mellan trappan och vardagsrummet och bara ler. då dyker det upp en katt i trappan. den sitter där och bara tittar på mig. en sekund senare dyker ännu en katt upp i vardagsrummet. kvinnan som fått den briljanta ideen att smyga in här kommer nerhoppande från trappan och ler när hon ser katterna.
Då från ingenstans börjar den ena katten sjunga. ingen mörk stämma, en blandning av ett jamande och en verkligt vacker sång. och inga långa fraser, mer som en kort vers. där katten i trappan slutar sjunga tar den andra katten över med en vers, lika jamande/mänskligt. Och såklart, när katten i vardagsrummet slutat sin vers tar då jag över.
så där sitter jag, i en dörröppning i nån annans hus och sjunger var tredje vers tillsammans med två katter som nu kurrande börjar röra sig runt mig medans vi sjunger. alla har vi en jamande sjungande stämma rätt ljus, och detta känns som det pågår extremt länge. jag stoppar min sång för en stund och frågar kvinnan som lett mig in här om vi verkligen ska vara så högljudda nu när vi är i någon annans hus, men hon tittar på mig och katterna, ler och försvinner en trappa upp. katterna tittar på mig frågande och brister än en gång ut i sång. så där satt jag, i drömmen, och sjöng tills jag vaknade.
måste säga att hade jag 2 sjungande katter skulle jag nog inte göra nåt annat än att gå omkring och sjunga här hemma med tillsammans med dom. så kanske inte så knasig dröm.. önskar mest bara jag kom ihåg vad vi sjöng, tänk om man drömt en jätte hit och bara missar det för att jag hänger mig upp på att en mystisk kvinna ber mig vara med på inbrott med sång i mina drömmar...

dags att packa väskan nu i alla fall. ska spendera helgen i skärgården. kanske hittar jag en säl att sjunga med eller nåt där ute. eller en älg med röst som hela jackson 5.



Kommentarer
Postat av: Mir

]skrattar] underbar dröm. Jag ser det väldigt tydligt med dina ord och kan inte annat än le..och fortsätta le.



Men en äng med en röst som jackson 5? Det var bara läskigt.

2009-07-10 @ 13:46:30
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0