Att borsta eller inte borsta...

Känns rätt ok att vakna mitt på dagen när det regnar. inte helt ok kanske, men mer "lagligt" än om det var sol ute. Tror alla mina dagar jobbandes med rosor har gett mig en förkärlek till regn på morgonen.. regn - ledig - sovmorgon.
Så jag vaknar mitt på dagen, efter en kopp te börjar denna eviga förvirrade rutin som börjar bli ett jävla trademark för mig. sarong på, var är borsten? letar i badrummet, kollar sovrummet, lyfter kuddarna i soffan i vardagsrummet... ingen borste. hittar en snodd att sätta upp håret i en bråkig knut med och borstar tänderna istället för borst skattjakt. tänder - check, asså vafan e borsten??? svär och spottar över hur jag kan lyckas gömma den varje gång innan jag går upp, letar samma ställen ett par gånger innan jag betänker sätta en sån där nyckelgrej på min borste som piper när man visslar. hittar borsten... bokhyllan såklart. in i badrummet igen, raklödder - vatten. sådärja, nu är det bara att sätta upp hår... var är borsten? igen... på nåt magiskt sätt mellan att jag hittade den och vandrade till badrummet har jag lyckats gömma den. igen. tillbaka ut i hallen, varje pall eller möbel scannas, ingen borste. tar 4 varv till i lägenheten innan jag kollar badrummet. och där bredvid spegeln har den legat hela tiden... igen. borst borst fix fix. inte skallig än i alla fall. till slut, 35 minuter senare är man klar typ. och beräkna att 20 minuter av det där gick till att leta och snurra runt i denna lägenhet letandes efter saker som egentligen bara ligger precis där jag lagt dom. Funderar skarpt på att köpa en borste för varje rum i lägenheten och kedja dom vid varje spegel (ja jag har speglar i alla rum, fåfäng aiight) det kan ju inte misslyckas.
För övrigt denna torsdag ligger det nåt i luften. tror regnet kylt och rensat människors sinne. som om alla linjer är lite skarpare... gott eller ont?
Time will tell.



Kommentarer
Postat av: Mir

Time Will tell.



2009-07-09 @ 16:55:08
URL: http://beyondforever.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0