snake bites

Lägger mig igår och kollar film, somnar. uppe 2 timmar senare och flyttar mig från soffa till säng.. insomnia. ut igen - film, somnar. 2 timmar senare upp igen. svär åt sängen och försöker verkligen somna utan ljud och sova en natt igenom. inte en chans. en arme av myror smyger under mitt skinn och vägrar ge mig ro. gör om hela sovrummet och flyttar allt som gör ljud in där. stirrar frenetiskt vidare på samma film för tredje gången. somnar igen, men denna gång äntligen i min säng. vaknar vid 6 i morse kallsvettig. drömmarna tog en sjuhelvetes spinn. enligt dom var allting under mina soffkuddar egentligen ett glömt orm bo. mister pappa orm den största var inte glad att legat instängd under soffkuddar så länge och skulle prompt ut. han bet och slet mig i armar och händer när vi kämpade för att få honom in där igen så vi kunde ringa zoo eller nåt så dom kunde hämta honom. efter honom steg den giftigaste lilla ödla ut efter som jagade våra fötter. pappa orm igen.. bitandes huggandes svärandes. var tvungen att kolla upp orm i alla dom drömböcker jag har.:
Våra fundamentala reaktioner från ryggmärgen och basala hjärnan, som kamp eller flykt, reproduktion, attraktion eller frånstötande, sexualdrift, behov av föda eller smärt reaktion. detta inkluderar den fudamentala evolutionära förmågan till förändring och driften att överleva - mycket kraftfulla och uråldriga processer. vår relation till reptilen/ormen i våra drömmar utrycker vårt samband med sådana krafter inom oss och hur vi handskas med impulser från den gamla delen av hjärnan.
vet inte jag. verkar dumt att slåss med sina gamla delar av hjärnan faktiskt.


så jag satte mig, sippade på en kopp te här nu, lyssnade lugn skön musik då i slutet av en låt jag lyssnat 200 gånger men aldrig märkt dom sista orden i den:
A darkness carried in the heart, can not be cured by moving the body one place to another
ska det bli en sån där dag full av tecken idag? jag oooooorkar inte.

Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0