About that time

its been a long time...

var börja? som alltid är livet både hektiskt, händelsefulllt och galet. en del saker skiftar i grått med toning av starkare vitt men faller på svart... andra lyser.
en del saker säger att färger är vackert och att livet kan le om man vill.
"frowning your eyebrows uses more muscles then smiling, wich means being angry uses more energy then just bringing a smile into your life"
Så mister Alex ska börja jobba snart. sätta visdom i vår yngre generation och lära dom att saker av grönt är vackert och rätt jävla cooolt att kunna hur man får det att leva och växa.
Tiden är på rätt köl. går just nu i rätt takt och vandrar inte fortare än mina fotsteg. den nästan väntar in mina nästa drag vilket jag tackar för.
Så... livet leker? inte än... men det vandrar i rätt skugga just nu. rätt mörker för mina känslor, rätt ljus för mina tankar.
Alltid finns där nåt, men sånt är det... livet. aldrig för långt för att överaska, aldrig för kort för att längta.
Medvind är ett stort koncept.. jag har alltid älskat stiltje.. mest för att man är fast i en situation där ingenting räknas förutom vad du försöker se utöver den vind som nte existerar... mest för att när väl vinden tar sin tid att tala med dig uppskattar du den som guld i brons gruvor.
Så livet har sin gång och jag går i samma takt.
Många är dom saker jag samlat i min ryggsäck jag vägrar släppa på min väg uppför kullen. Men många är dom styrkor jag håvat in på min stig av kullar och gropar.

Rätt väg?
kanske... men det är en väg. spelar det då någon roll?

Kommentarer
Postat av: erica

i'm so happy 4 you :)

2009-10-29 @ 08:22:56
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0