torsdagsdravel

Det är nåt lustigt som pågår med tid för tillfället. Har lagt på 1-2 timmar i 4 dagar till all tid jag behövt passa. Nu lät det där kanske kryptiskt, det jag menar är att jag tittar på klockan snabbt och är sen säker på att den är 1 eller 2 timmar mer än vad den är. Sen när jag nogrannare ser efter och nästan börjar undra hur friskhetsgraden i huvudet står och inser att jag fått 1-2 timmar bonus helt plötsligt blir jag ju glad... förvirrad men glad.
Problemet med detta är att jag verkligen är 100% säker på tiden när jag väl ser efter första gången, problemet är oxå att man kan inte vara för tidig jämt och ständigt.
Nån spelar den spratten på min hjärna.

Jag är en teknologisk arvstagare?
I alla fall verkar det så. Det enda jag inköper nytt är i princip mp3 spelare. Inte köpt en ny mobiltelefon sen -98, aldrig köpt en tv och mikro äger jag ingen. Idag fick jag en "ny" tv. Jag ser inte på tv.. bryr mig enormt lite vad som visas där föruom ett å annat nyhetsprogram eller lite väder. Men när man ska få en sambo får man tänka lite på andra parten oxå.
Sen var det mobiltelefoner... gahhh... Var på en fest häromdagen där varenda liten kotte måste haft en iphone. Själv rockar jag min ärvda samsung som jag fick av emelie förra sommaren och den sviker mig inte. Den gör inte mycket mer än tar väldigt lite plats, ringer och skickar ett å annat sms. Jag blir i alla fall lite nyfiken på hur det skulle vara att rocka en sprillans ny telefon.. eller ha en sån där platt sak till tv.
Om inte annat sparar jag i alla fall pengar...

och apropå spara pengar...
Rökt 2 cigg sen i söndags... kan va masterbitch of the universe, men jag gör det snart med rena fina lungor.




Kommentarer

Lämna några ord här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0